loading...
ترفندهاي افزايش آمار و فروش
حسين صافي بازدید : 74 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

اقدامات ضروری بعد از انتشار پست جدید !


اقدامات ضروری بعد از انتشار پست جدید !

یکی از مشکلات بزرگ وبلاگ نویس‌ها این است که ، پست را با دقت زیاد و تحقیق فراوان مینویسند اما ترافیک مناسبی ندارند . امروز میخواهم به چندین راه از این روش‌های دریافت ترافیک اشاره کنم . امیدوارم که از آن‌ها استفاده لازم را ببرید.

مرحله اول – پست خود را پینگ کنید.

پینگ ، یک سرویسی است که دیگر سایت‌ها و سرویس‌ها را با خبر میسازد که در سایت شما یک مطلب جدید ارسال شده است . در سایت‌های وردپرسی شما میتوانید ، لیستی از این سرویس‌ها را در بخش تنظیمات وبلاگ خود قرار دهید .

همچنین ، شما میتوانید پینگ دستی هم داشته باشید . من باز هم دوست دارم تا پینگ دستی هم برای پست جدیدم انجام دهم. میتوانید از pingomatic.com ، pingler.net استفاده کنید.

حسين صافي بازدید : 77 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

کتاب راهنمای گوگل برای وبمسترها به فارسی

بهینه سازی اصولی سایت‌ها ، به دردسری برای مدیران وب بدل شده است . مخصوصا زمانی که بخواهید بهینه سازی را خودتان انجام دهید و از شرکت یا مختصصان این امر ، کمک نگیرید . همیشه ، گوگل در پاسخ به سوالاتی که از پشتیبانان ان پرسیده میشود ، لینکی به مرکز Webmasters Guideline’s میدهد .

کتاب راهنمای گوگل برای وبمسترها به فارسی   بخش اول


بعضی از افراد برای خواندن این بخش به مشکلی بر نمیخورند ، اما اکثر افراد جامعه ما به دلیل روش اشتباه تدریس درس زبان انگلیسی به مشکل بر میخورند. برای همین ، دوست خوبم امیرسینا زمانیان ، مدیریت سئوموز فارسی شروع به ترجمه آن بخش به زبان شیرین فارسی کرده است و هر هفته ، قسمتی از آن را برای علاقه مندان در قالب یک کتاب الکترونیکی ، منتشر میکند . امروز ، اولین بخش از این کتاب خوب منتشر شد . هم اکنون میتوانید آن را از این لینک دانلود کنید .

حسين صافي بازدید : 111 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سه دلیلی که بازدید کنندگان از سایت شما فرار می کنند !

سه دلیلی که بازدید کنندگان از سایت شما فرار می کنند !

جذب بازدید کننده برای یک سایت ، کار بسیار سختی است . اما از دست دادن آن‌ها ساده تر  است .اگر شما همین چند نکته را  درباره نگه داشتن بازدید کننده و فراری ندادن او را رعایت نکنید ، تنها خودتان باید وبلاگتان را بخوانید !

همه ی ما میدانیم که کسب بازدید کننده بسیار سخت است ، چون نیاز به زحمت‌های بسیار زیادی دارد. در ادامه مطلب به چند نکته درباره ی عدم فراری دادن بازدید کننده اشاره می‌کنم:

۱ – مطالب بد و بی ارزش

حسين صافي بازدید : 95 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

اغلب مدیران سایتها بر این گمانند هرچه لینک بیشتری جمع کنند رتبه بالاتری درگوگل خواهد داشت. ولی یکی از راه های بهتر   مساله توزیع کلمات و واژگان در صفحه است.
توزیع (Distribution) در اینجا معنایی  یک کلمه جستجو شده توسط کاربری که در بخشهای مختلفی از صفحه ممکن است وارد شده باشد. و  چگونگی تکرار آن یک فاکتور بسیار مهم در رتبه بندی است.
چندی پیش یکی از مدیران سایتها موفق شد یک سایت فارسی در زمینه تجارت الکترونیک را از رتبه بالای هزار ، به صفحه نخست گوگل برساند ، تنها و تنها به دستکاری اصولی متن سایت و توزیع علمی کلمات در  آن. توزیع بندی درست کلمات و واژگان کلیدی اغلب یک استراتژی موفق برای SEO است و  بهتر از مبادله لینک نتیجه خواهد داد.

برای منظور شما باید لیستی از کلماتی که  یک جستجو گر کاربر را به سایت شما هدایت می کند تهیه کنید.
سپس موثر ترین ترکیب از آنها را  دست چین کرده و به ترتیب اهمیت در پیج های سایت بکار ببرید.
توجه داشته باشید که این کمات را درون متن و در صفحات خود بکار ببرید نه پشت سر هم لیست کنید.
سعی کنید کلمات و متن های را درون مقالات و متونی که مورد پسند کاربران است بکار ببرید.
در صورتی که بخشی مختص مقالات دارید بهترین گزینه برای این کار می باشد.



فاکتور طلایی یعنی سه کار مهم :

1- تشخیص و استفاده درست از کلمات

2- قرار دادن مناسب کمات درون متون

3- تغییر در صفحات و پیگیری کردن اثر آن بر بازدید.


منبع: آموزش های سئو و افزایش بازدید

حسين صافي بازدید : 115 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سعی کنید افراد را تشویق به زدن + در صفحات خود کنید. از این روش میتوانید به گوگل بفهمانید که مطالب سایت شما قابل توجه است.

 

google+


 

ارتباط معنایی و محتوایی مطالب سایت خود را افزایش دهید:

برای گوگل ارتباط معنایی مطالب و یکپارچگی آن بسیار حائز اهمیت است به طوریکه در تمامی مقالات به آن اشاره شده است. یکی از دلایل این مورد این است که گوگل خواهان این است که کاربران خود را در کمترین کلیک به بیشترین و سریعترین نتیجه برساند.

از روش های بهینه سازی سایت چند گانه استفاده کنید:

افراد معمولا 2 روش را به طور همزمان برای پیاده سازی استفاده میکنند: روش های انفرادی و روش های نرمال و معمول.

به طور معمول در روش های نرمال چیزی تغییر نخواهد کرد و به عنوان هسته و سئوی کلی سایت شما به طور پایدار باقی خواهد ماند مانند: TITLE TAG ها، لینک بیلدینگ هایی که تاکنون انجام شده است، نوشتن مطالب مفید و...

اما در روش های شخصی مواردی نیاز به تغیر است به طور مثال شما باید محیطی امن و تخصصی را برای افرادی که میخواهند مطالب خود را به اشتراک بگذارند در Google+ فراهم آورید و به طور مداوم سیاست خود را در جذب افراد بیشتر در این شبکه اجتماعی تغییر دهید.

سعی کنید لینک های بیشتری در Google+ به اشتراک بگذارید:

تاکنون ارزش گوگل پلاس را به خوبی دریافتید. حال تصور کنید اگر کار لینک بیلدینگ را در صفحات گوگل+ خود انجام دهید چقدر می تواند به بک لینک گرفتن درست شما کمک کند.

پس سعی کنید در اشتراک گذاشتن مطالب خود از لینک های داخلی و خارجی در حد مجاز و معمول استفاده کنید.

 

گوگل پلاس

حسين صافي بازدید : 99 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

مهاجرت به یک سرویس دهنده جدید شبکه های اجتماعی مانند گوگل پلاس، می تواند دردسرهای خاص خود را داشته باشد. پیدا کردن و افزودن مجدد دوستان، ایجاد دایره ها (Circles)، انجام تنظیمات حفظ حریم شخصی و … اما دانستن برخی ترفندها می تواند کار را برای شما ساده تر کند.

رش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای فناوری اطلاعات، در این گزارش ورد آی تی میخواهد شما را با چند نمونه ازاین ترفندها آشنا کند .

1x1.trans ترفندهای جدید گوگل پلاس به زبان ساده۱- تنظیمات فونت

اگر از کاربران مای اسپیس بوده اید حتماً دلتان برای آن فرمت های مختلف فونتها تنگ شده است. جای نگرانی نیست زیرا در گوگل پلاس می توانید با استفاده از دستورات *bold* و _italics_ یا -strikethough- متن یک نوشته را به ترتیب ضخیم، مایل و یا حتی خط دار کنید.

۲- برچسب زدن دوستان در نوشته ها

اگر مطلبی را منتشر کرده اید و می خواهید دوستان شما نیز متوجه آن شوند می توانید نام آنها را برچسب (Tag) بزنید. تنها کافیست قبل از اسم آنها از نشانه های + یا @ استفاده کنید.

۳- استفاده از لینک های سابت

لینک های کوتاه و ثابت هنگامی که می خواهید لینکی را با دیگران به اشتراک بگذارید بسیار سودمند هستند. برای یافتن یک لینک ثابت و کوتاه از مطلبی که به توسط شما یا دیگران اشتراک گذاشته شده است کافی است لینک مربوط “تاریخ” کنار آن مطلب را کپی نمایید.

۴- مطالب گوگل پلاس را در فیسبوک و توییتر به اشتراک بگذارید

اگر هنوز قصد یک مهاجرات کلی به گوگل پلاس را ندارید و دوستان دیگری در سایت های فیسبوک و توییتر دارید مطالب خود را مستقیماً برای آنها به اشتراک بگذارید. با استفاده از افزونه تهیه شده برای مرورگر گوگل کروم انجام اینکار بسیار آسان است. پس از نصب گزینه جدیدی به گوگل پلاس شما اضافه خواهد شد.

۵- ویرایش تصاویر

یکی از امکانات جالب گوگل پلاس قسمت ویرایش تصاویر آن است. جهت انجام اینکار ابتدا عکس مورد نظر را باز کرده و گزینه “Actions” را انتخاب کنید. پس از آن گزینه های زیادی برای ویرایش یک عکس در اختیار شما قرار داده خواهد شد.

۶- ارسال پیام خصوصی

اگر می خواهید به صورت خصوصی برای یکی از دوستانتان پیامی را ارسال کنید کافی است نام آنها را در ابتدای مطلب مورد نظر برچسب گذاری کنید.

۷- ارسال ایمیل به شما

با استفاده از قابلیت ارسال ایمیل، دوستان شما می توانند مستقیماً از طریق پروفایل گوگل پلاس برایتان ایمیل ارسال نمایند. برای انجام این تنظیمات به قسمت پروفایل خود رفته و گزینه “Edit profile” را انتخاب کنید. در زیر قسمتی که عکس شما وجود دارد گزینه “Send an email” دیده می شود آنرا انتخاب و “Allow people to email me from a link on my profile” را تائید کنید.
حسين صافي بازدید : 99 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

1x1.trans چند ترفند ساده برای گوگل پلاس۱- در گوگل پلاس برای مرور سریعتر و راحت تر میتوانید به ترتیب از کلید های  ”j” و “k” برای رفتن به آیتم های بعدی و قبلی استفاده کنید.

۲- فرمت نوشته ها:

Bold: * bold text *

متنی که میخواهید bold شود را بین دو * قرار دهید

Italic : _ italic text _

متنی که میخواهید italic شود را بین دو _ قرار دهید

strikethrough: - strikethrough text -

متنی که میخواهید strikethrough شود را بین دو _ قرار دهید

۳- برای آنکه در متنی که در کامنت یا قسمت share مینویسید به فرد خاصی لینک دهید، یک علامت@ یا + قرار دهید و اسم آن شخص را از لیستی که باز میشود انتخاب کنید یا تایپ کنید.

۴- برای اینکه راحت تر کامنت های خود را ارسال کنید از کلید tab و بعد از آن enter استفاده کنید(بهتر از اینه که روی post comment کلیک کنید)

۵- اگر از نوتیفیکیشن های یک پست خسته شده اید، میتونید آن پست را mute  کنید تا دیگر نوتیفیکیش برای شما نیاید.

1x1.trans چند ترفند ساده برای گوگل پلاس
حسين صافي بازدید : 122 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)


همه چیز درباره موتورهای جستجو


مقدمه

موتور جستجو چیست؟ (موتور جستجوگر و اهمیت آن)

دنیای وب منبع عظیمی از اطلاعات است که روزبه‌روز برحجم آن افزوده می‌شود. در حال حاضر میلیاردها صفحه که اطلاعات فراوانی از موضوعات مختلف را در بر دارند، بر روی سرورهای مختلف جا خوش کرده اند. این در حالیست که تولد سایتهای جدید و گسترش سایتهای موجود نیز به طور فزاینده ای به این حجم اطلاعات می افزاید. نرخ رشد اطلاعات تا بدانجاست که امروزه مشکل دسترسی به اطلاعات جدی تر از نبود اطلاعات است. امروزه چالش عمده اکثر کاربران دستیابی به اطلاعات است. به عبارت دیگر اگر کاربری دنبال موضوعی خاص باشد، کدام صفحه را باید بخواند؟ از میان این تعداد عظیم صفحات موجود، کدام صفحه نیاز او را برآورده می کند؟
اگر سایتی باشد که به کاربران در یافتن اطلاعات کمک کند، قطعا مورد توجه خواهد بود. خوشبختانه چنین سایتی وجود دارد و ما آنرا با نام موتور جستجوگر می شناسیم.
موتور جستجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایتهای دیگر طراحی شده است. موتور جستجوگر سایتی است که با گرفتن عبارتی مختصر، کاربر را با لیستی از سایت ها روبرو می‌کند که به موضوع مورد علاقه او مرتبط می‌باشند.


حسين صافي بازدید : 96 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)



بازاریابی موتورهای جستجو می تواند بهترین و با پتانسیل ترین بازدیدکنندگان را به سایت شما وارد کند. تمام بازدید کنندگانی که از طریق موتورهای جستجو وارد سایت شما می شوند، کسانی هستند که دقیقاً چیزی را می خواهند که شما عرضه میکنید.

در این پست به توضیح مفهوم پینگ و نحوه پینگ کردن می پردازم که ارزش بسیار بالایی برای شما خواهد داشت.

در بین انبوه سایتها و وبلاگهای موجود، اینکه بتوانیم توسط موتورهای جستجو ایندکس شویم، چیزی نیست که دور از دسترس باشد و سخت انجام گیرد و امروز برای یک بلاگر و مدیر سایت، مدت زمانی که طول می کشد تا مطالب جدیدش ایندکس شود، اهمیت بسیار بیشتری خواهد داشت. برای اینکه مطلب شما به سرعت ایندکس شود یک راه ساده وجود دارد و آن اینکه موتور جستجو را از وجود این مطلب جدید مطلع سازید (پینگ کنید!) یعنی دقیقاً مانند زمانی که حضور خود در پادگان را به افسر مربوطه اعلام میکنید تا وظایف آن روزتان را روشن سازد!

حال فکر کنید که قرار است مثلاً به چند افسر حضور خود را اعلام کنید. با این حساب باید تک تک آنها را پیدا کرده و بگویید “من اومدم!”. اما اگر یک سیستم مرکزی وجود داشته باشد که مثلاً با یک کارت کشیدن، تمام افسرها از حضور شما باخبر شوند، با سرعت بسیار بالایی می توانید وظایف روز خود را دریابید.

دقیقاً درباره موتورهای جستجو هم به همین صورت است. اگر بخواهید مطلب جدید خود را دستی به تمام موتورهای جستجو معرفی کنید، زمان زیادی از شما خواهد گرفت همچنین شاید موتور جستجو به دلیل معرفی مکرر یک سایت، آن را بلاک کند. اما با استفاده از روش هایی می توان موتورهای جستجوی اصلی را با سرعت از انتشار مطلب جدید در سایت مطلع نمود. به کل این پروسه یعنی آگاه سازی موتور جستجو از تولید محتوای جدید در سایت یا بلاگ، پینگ کردن گفته می شود.

وردپرس در هسته خود قابلیت پینگ کردن موتورهای جستجو را دارد و این یکی از دلایلی است که مثلاً مطالب بلاگ من ظرف ۱۵ دقیقه ایندکس می شوند!

اما اگر شما از وردپرس استفاده نمیکنید، علاوه بر پلاگین های موجود برای CMS های مختلف، می توانید از دو سایت زیر نیز برای پینگ کردن موتورهای جستجو بهره بگیرید:

  1. http://pingomatic.com
  2. http://autopinger.com
حسين صافي بازدید : 94 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

پروژه فهرست راهنمای باز (ODP:Open Directory Project) به نوعی دیتابیس بسیاری از موتورهای جستجو و در واقع راه ورود به فهرست آنها است از این رو ثبت سایت و بلاگ در این فهرست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در ODP درست مانند دایرکتوری یاهو، برای فهرست کردن سایتها در دسته های متفاوت از ویراستاران انسانی استفاده می شود یعنی تمام مراحل ثبت توسط داوطلبین این کار انجام می شود تا پروژه بزرگترین دایرکتوری وب انسانی به حیات خود ادامه دهد.

 
ثبت سایت در فهرست راهنمای باز ODP

بقیه در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 24
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 37
  • بازدید سال : 770
  • بازدید کلی : 16,106